Trh Bosny a Hercegoviny ovládli domácí maloobchodní řetězce
Po odchodu Ahold Delhaize ovládli maloobchodní prodej potravin v Bosně a Hercegovině domácí řetězce. K nástupu místních prodejců přispěly i potíže chorvatského Agrokoru (prodejny Konzum a Mercator).
Nejsilnějším hráčem na trhu je nyní Bingo d.o.o. V současné době provozuje 185 prodejen po celé Bosně a Hercegovině a zaměstnává na 7000 pracovníků.
Tato společnost se kromě obchodu zabývá i výrobou chipsů, slaného pečiva, vlastními drůbežími chovy atd. Ve větších centrech provozuje i vlastní restaurace.
V Republice Srbské v BaH se rychle šíří i domácí řetězec Tropic, který převzal 39 prodejen Aholdu Delhaize i řetězec tzv. „obchodu v sousedství“ mojMarket, který v Banja Luce v letošním roce otevřel již 22. prodejnu.
Další významnou společností na trhu je ROBOT - provozuje 26 obchodních center s cca 100 000 m2 prodejní plochy a plánuje otevírat další.
Poslední rychle rostoucí společností je Fructa Trade, která provozuje především v severní části BaH 33 prodejen Hiper a Super Kort. Fructa Trade se zbývá i zpracováním ovoce a masa.