Zakáže Rusko reklamu i na nealkoholické pivo?

4. 9. 2017

V Rusku je aktuálně diskutována otázka zákazu reklamy na nealkoholické pivo. V souvislosti s bojem proti alkoholismu je již několik let zakázána veškerá reklama na alkoholické nápoje včetně piva (s výjimkou pro události jako je Mistrovství světa ve fotbale 2018). Řada pivovarů se tak snaží udržet povědomí o své značce prostřednictvím reklamy na nealkoholické pivo, což je alespoň zatím legální varianta.

Popularita a prodeje nealkoholického piva v Rusku rostou, pořád ale zaujímá pouze 1 % z celkového objemu. Na druhou stranu, prodeje alkoholu a zejména piva klesají. Spousta pivovarů tak využívá reklamy na nealkoholické pivo spíše ke zviditelnění celého „brandu“ a podporuje tak své prodeje piv alkoholických. V posledních měsících inzeruje nealkoholické pivo téměř každý větší pivovar a především na ruských televizních obrazovkách roztrhl pytel s jejich reklamními spoty. To se nelíbí ruským zákonodárcům, a proto chtějí ve Státní Dumě projednat návrh změny zákona, který by zakazoval reklamu i na pivo bez alkoholu.

Pokud navrhovaná změna projde, začne platit nejdříve od roku 2019. Pivovary se již nyní proti tomuto kroku staví negativně a doufají, že reklama na nealkoholické pivo zakázána nebude.

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.