přechod na části stránky

Upozornění:
Používáte prohlížeč IE verze 6. Od 1. června 2012 nebude možné se s tímto prohlížečem do prostředí eAGRI přihlásit. Proveďte upgrade na IE verze min. 7 nebo použijte jiný prohlížeč (např. Mozilla Firefox nebo Google Chrome). Další informace zde.
zobrazit po
17.9.2019

Zákon o organické produkci může mít negativní dopady na importované biopotraviny

Od 1. ledna 2020 vstoupí v Rusku v platnost již dříve schválený zákon „O organické produkci“, který upravuje povinné označování „biopotravin“. Firmy, které chtějí na ruském trhu prodávat biopotraviny, musí mít ruské certifikáty, být registrovány v ruském registru výrobců biopotravin a teprve poté mohou svůj produkt označit slovem „organický“.


16.8.2019

Potravinářské obchodní řetězce v Rusku

Přehled největších hráčů mezi potravinářskými obchodními řetězci v Rusku v roce 2018.


7.8.2019

Pět let ruského potravinového embarga a šestý rok před námi. Pro mnohé už je to stereotyp.

V červnu letošního roku ruský prezident V. Putin prodloužil do 31. prosince 2020 „potravinové embargo“, které je namířeno proti zemím EU, USA a dalším státům, jež uplatňují ekonomické sankce proti Rusku. Embargo není plošné, zakazuje vozit především maso, masné výrobky, mléko, mléčné výrobky, ovoce, zeleninu a další vybrané potraviny. Dne 6. srpna 2019 uplynulo již pět let od jeho zavedení. Kam se posunulo ruské zemědělství a potravinářství za pět let bez západní konkurence? Jak situace ovlivnila trh a spotřebitele? Vrátí se ještě evropské potraviny na ruský stůl? Jsou sankce příležitostí pro české firmy?


3.7.2019

Vstoupila v platnost opatření upozorňující na obsah rostlinných tuků v mléčných produktech

Od 1. července 2019 vstoupila v Rusku v platnost opatření, na základě kterých musí výrobci a obchodníci povinně viditelně označovat obsah rostlinných tuků a náhražek v mléčných produktech. Obsah rostlinných tuků byl až doposud uváděn pouze ve složení, které často bylo malým a nečitelným písmem. Podle nového zákona musí být obsah rostlinných tuků zřejmý na první pohled. Zároveň by v obchodech produkty měly být rozmístěny odděleně, aby nedocházelo k matení zákazníků. Štítky v regálech obchodů jsou označeny zkratkami, které objasňují, zda je produkt „s“ nebo „bez“ obsahu náhražky mléčného tuku (tzv. „СЗМЖ“, resp. „БЗМЖ“).


29.5.2019

Rusko má zájem o spolupráci v oblasti chovu skotu

Ve dnech 11. – 15. května 2019 navštívila ruská delegace výstavu ANIMAL TECH v Brně a jednala s firmami, které mají zájem rozvíjet spolupráci v oblasti živočišné výroby s Ruskou federací. Během svého pobytu v ČR také účastníci navštívili farmy, kde měli možnost prohlédnout si nabídku českých technologií a plemenných zvířat. Pro ruskou a běloruskou delegaci byl uspořádán odborný seminář, který se týkal chovu skotu. Akce se uskutečnila v rámci projektu na podporu ekonomické diplomacie (PROPED), kterou financovalo Ministerstvo zemědělství ČR, a organizovala zemědělská diplomatka N. Hrušková.


2.4.2019

Ruský retail navyšuje podíl zdravých produktů ve svém sortimentu

Nákupní chování ruských spotřebitelů ve velkých městech se mění a obchodníci se tomuto trendu přizpůsobují. Roste poptávka po zdravých produktech, což je označení, pod kterým si ruští zákazníci představují celou řadu potravin. Někteří do kategorie zdravých potravin řadí ty bez konzervačních látek, „éček, palmového tuku, cukru či lepku, potraviny organické nebo dokonce i „farmářské“ a „domácí“. Ačkoliv jsou v řadě případů tato označení především marketingovým nástrojem, na ruské zákazníky fungují a retail reaguje rozšiřováním tohoto sortimentu.


21.3.2019

Česká republika dominovala veletrhu Agrokomplex Ufa v ruském Baškortostánu

Již druhý rok za sebou se Česká republika stala partnerskou zemí veletrhu Agrokomplex Ufa, který se konal od 12. do 15. března 2019 v Republice Baškortostán (Ruská federace). České firmy se prezentovaly na národním stánku organizovaném Ministerstvem zemědělství ČR, který svou rozlohou a designem naprosto dominoval celé akci. Význam události podtrhla účast náměstka ministra zemědělství P. Veselého a velvyslance V. Pivoňky. České firmy získaly důležité kontakty, potenciální partnery a projednaly řadu konkrétních projektů. Díky loňské účasti na tomto veletrhu české firmy realizovaly několik obchodních případů a také v letošním roce očekáváme pozitivní ekonomický efekt.


20.2.2019

Potravinářská výstava PROPEXPO: hlavní zadání Ruska je export potravin

Ve dnech 11. – 15. února 2019 se na moskevském výstavišti Expocentr konal 26. ročník mezinárodní potravinářské výstavy PRODEXPO. Podle ruského ratingu se jedná o nejvýznamnější potravinářský veletrh v zemi. Na výstavě byly hojně zastoupeny firmy z Jižní Ameriky, Číny, zemí SNS a své národní stánky měla také třetina zemí EU. Během výstavy probíhal bohatý doprovodný program, který se zaměřoval na aktuální témata. Ze všech stran znělo jednoznačné zadání – soustředit se na růst exportu ruských potravin.


14.2.2019

Rekordní rok českého piva v Rusku

Pivu se v roce 2018 na ruském trhu dařilo a poprvé za posledních pět let se zvýšila jeho spotřeba. To se pozitivně projevilo i na exportu českého piva do Ruska. Podle výsledků Českého statistického úřadu bylo vyvezeno téměř 375 tis. hektolitrů v hodnotě přesahující 700 mil. korun, což je nárůst o 55 % oproti roku 2017. Rusko je tak nejvýznamnějším trhem pro české pivo mimo země EU a Česká republika je druhým největším exportérem piva do Ruska (po Německu).


23.1.2019

Do roku 2024 Rusko plánuje vyčlenit na podporu agrárního exportu 406 mld. rublů

Speciální projektová komise připravila plán federálního projektu „Export agro-průmyslového komplexu“, na jehož realizaci by do roku 2024 mělo být ze státního rozpočtu vyčleněno 406,8 mld. rublů (podle aktuálního kurzu asi 5,3 mld. EUR). Financování má pomoci zvýšit výrobní objemy agroprodukce, vytvořit efektivní logistickou infrastrukturu, odstranit tarifní a netarifní překážky obchodu a také aplikovat marketingové nástroje, které pomohou k posílení ruských potravin na zahraničních trzích.

zobrazit po