přechod na části stránky

Upozornění:
Používáte prohlížeč IE verze 6. Od 1. června 2012 nebude možné se s tímto prohlížečem do prostředí eAGRI přihlásit. Proveďte upgrade na IE verze min. 7 nebo použijte jiný prohlížeč (např. Mozilla Firefox nebo Google Chrome). Další informace zde.
20.11.2020

Dohoda o Regionálním komplexním ekonomickém partnerství (RCEP) z pohledu přístupu na trh Japonska

Dohoda RCEP, jež je označována za největší smlouvu o volném obchodu, byla podepsána v Hanoji dne 15. listopadu 2020. K dohodě se připojilo celkem 14 zemí, deset ze sdružení ASEANu a dále Japonsko, Austrálie, Čína, Jižní Korea a Nový Zéland a vytvořily tak ekonomický blok představující přibližně 30 % světového HDP a 28 % globálního zahraničního obchodu.


13.11.2020

Přijetím zákona o osivech může v Japonsku dojít k výraznému zdražení potravin

V Japonsku právě probíhá diskuze o revizi zákona o ochraně domácího trhu s osivy. Účelem revize je ochrana odrůd rostlin, které jsou důležité pro japonskou ekonomiku. V současné době existuje několik opatření, která zabraňují zahraničním subjektům pěstovat tyto odrůdy mimo Japonsko a těžit z jejich prodeje.


6.11.2020

Český festival v Kansai 2020

O víkendu na přelomu října a listopadu byl ve městě Sakai uspořádán druhý ročník festivalu české gastronomie, kultury, tradic a cestovního ruchu. Poprvé také za účasti nové zemědělské diplomatky v Japonsku.


6.11.2020

Míra soběstačnosti Japonska ve výrobě dřeva roste po dobu devíti let v řadě

Podle údajů zveřejněných Japonskou agenturou pro lesnictví se míra soběstačnosti ve výrobě dřeva zvýšila o 1,2 % oproti předchozímu roku na 38 %.


30.10.2020

Japonsko podepsalo s Velkou Británií dohodu o volném obchodu

Japonsko a Velká Británie dne 23. října 2020 podepsaly dvoustrannou dohodu o volném obchodu, která by mohla vstoupit v platnost 1. ledna příštího roku po završení národních ratifikačních postupů.


23.10.2020

„Perfect match” - propagace potravinářských výrobků pod záštitou EU na japonském trhu

Generální ředitelství pro zemědělství a rozvoj venkova Evropské Komise připravuje na příští rok pokračování marketingové akce „Perfect match”. Ta je zaměřena na propagaci evropských potravin formou doporučených receptů a jejich párování s tradičními japonskými potravinami tak, aby se staly místními konzumenty každodenně používány.


16.10.2020

Podpora japonského zemědělského exportu

Ministerstvo zemědělství Japonska zahájí činnost podporující vývoz zemědělských produktů. Během příštích deseti let chce vývoz znásobit více než pětinásobně.


9.10.2020

Změna nákupních zvyklostí japonských zákazníků

Při druhé vlně koronavirové epidemie japonské maloobchodní řetězce konbini zaznamenávají oživení a přizpůsobují se změnám v chování spotřebitelů vyvolaných pandemií.