Spojené arabské emiráty hlásí enormní poptávku po nealkoholických alternativách nápojů

Trend, který je v posledních letech po celém světě, neminul ani Spojení arabské emiráty. Řeč je o rostoucí oblibě nealkoholických nápojů, jako jsou piva či alternativy klasických alkoholů. Nejen specializované prodejny, ale také klasické supermarkety se v posledních dvou letech stále častěji plní těmito nápoji.

V tomto případě nešlo o vytváření poptávky, ale o chybějící nabídku ze strany místních prodejen. Kdo se do tohoto obchodu přidal, hlásí neustále rostoucí tržby a úspěch.

Konečně není výjimkou, že k možnostem brunchů, což je velmi populární způsob, jak v emirátech trávit víkend pro většinu expatů, vedle alkoholického, francouzského a nealkoholického balíčku přibývají také non-alcoholic spirits. Tedy nealkoholické alternativy alkoholických nápojů.

Mluvčí řetězce Spinneys prohlásil, že trend reflektuje rostoucí poptávku v ostatních světových metropolích. Jejich prodeje těchto alternativ během loňských Vánoc a Nového roku předběhly ty s klasickými nealkoholickými nápoji, jako je Coca-Cola nebo Pepsi. V letošním roce byla poptávka po nealkoholickém pivu vyčíslena na závratných 18 miliard dolarů a do roku 2025 se plánuje dokonce zvýšení na 25 miliard. To jsou hlavní důvody, proč řetězce Spinneys a Waitrose přidávají stále větší nabídku těchto produktů.

Jedním z velkých hráčů, který letos vstoupil na místní trh, je firma Heineken. Ta spustila své 0.0% pivo jako horkou novinku pro místní trh. Díky tomu se očekává, že se další velká jména do tohoto trendu přidají. Pokud si říkáte, že to dělá mnoho firem, opak je pravdou. Nesmíme zapomínat, že jsou Spojené arabské emiráty muslimskou zemí a alkohol nese zvláštní pravidla. Pokud se tedy nápoj prezentuje jako nealkoholický, nesmí obsahovat žádnou stopu alkoholu. V tom naráží většina jak českých, tak světových firem, u kterých nealkoholické pivo nese stopy alkoholu nejenom během procesu výroby, ale také hotový produkt.

Zvyšující poptávky si všímají i podnikatelé. I proto se vedle klasických obchodů začínají objevovat speciální firmy, jako například Drink Dry Store, které svůj obchod postavili na nedostatku takových nápojů v emirátech. Díky tomu slaví obrovský úspěch.

I když se o emirátech říká, že jsou až příliš zásobované a uspět je nyní velmi těžké, nové trendy otevírají dveře i do tohoto silně konkurenčního prostředí. V posledních měsících jsou to jak nealkoholické alternativy nápojů, tak například Košer produkty.

 

Zpracoval:
Lukáš Zamrzla
Zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Abú Dhabí
Mob.:+ 420 602 768 207, lukas_zamrzla@mzv.cz

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.