přechod na části stránky

Upozornění:
Používáte prohlížeč IE verze 6. Od 1. června 2012 nebude možné se s tímto prohlížečem do prostředí eAGRI přihlásit. Proveďte upgrade na IE verze min. 7 nebo použijte jiný prohlížeč (např. Mozilla Firefox nebo Google Chrome). Další informace zde.

S produkty zdravé výživy a bioprodukty máte šanci uspět v zemích Perského zálivu

20.11.2020

Podle analýzy Frost&Sullivan, koncem roku 2020 dosáhne trh se zdravou výživou ve Spojených arabských emirátech a Saúdské Arábii závratných 14.56 miliard dolarů. Data tedy naznačují, že snaha místních vlád o zlepšení stravovacích návyků této části země se vyplácí.

Samozřejmě si můžeme položit otázku, jak velký podíl na tom má státní informační kampaň a co je přirozený vývoj tohoto století, urychleného sociálními sítěmi a influencery. Nic to ale nemění na tom, že je to velmi pozitivní zpráva.

Stejné nárůsty studie pozoruje i u zdravých nápojů a snacků. I když je trend podobný ve většině zemí Perského zálivu, dvě zmíněné tvoří celých 85 % celkového objemu zboží. Spolu s dalšími daty posledních měsíců se zdá, že nejzajímavější nové produkty pro místní trh budou ty se zdravým rodokmenem, nízkými kaloriemi a dobrým online marketingem.

Nahrávají tomu i nová plánovaná opatření kontrolních úřadů. Ty se týkají jak nápojů, které například v Saúdské Arábii chtějí progresivně danit podle procent obsaženého cukru, tak i klasických potravin, u kterých Spojené arabské emiráty zavádějí povinný semafor nutričních hodnot. Pro vysvětlení se jedná o tabulku s doporučenou denní dávkou jednotlivých složek produktu, která zároveň barvou upozorní na dosažený limit.

Vládní opatření se podnikatelům mohou zdát zbytečná nebo minimálně neoblíbená kvůli nutnosti častých změn na obalech výrobků. Nicméně v zemích Perského zálivu, kde lidé velmi často trpí kardiovaskulárními problémy, obezitou nebo cukrovkou, přicházejí nutná opatření a informovanost za pět minut dvanáct.

Frost & Sullivan svůj výzkum kromě jiného uzavírá tím, že vidí největší nárůsty a příležitosti v následujících pěti letech. O příležitostech mluví především u produktů, které budou obsahovat nižší obsah kalorií, mít organický původ a nízký obsah solí. K žádaným produktům také přidává cereálie a pečené snacky namísto smažených. Jedním z nejdůležitějších faktorů pro úspěch firem uvádí správnou strategii a marketing, jak zákazníky informovat a zároveň zaujmout. Zjednodušeně řečeno, rozumět zákazníkům a především zareagovat včas na tyto změny.

 

Zpracoval: Lukáš Zamrzla
Zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Abú Dhabí
Mob.:+ 420 602 768 207, lukas_zamrzla@mzvcz

  • Tisk stránky
  • Poslat e-mailem