Význam e-commerce v Číně během minulého roku dále vzrostl

Údaje čínského ministerstva obchodu ukazují, že se v roce 2019 dařilo tamějšímu odvětví e-commerce. Celkem je v Číně v tomto odvětví zaměstnáno přes 51 milionů lidí a jeho celkový objem transakcí překročil hodnotu 34 biliónů yuanů.

Počty nově zaznamenaných případů COVID-19 v Číně klesají a vrací se dřívější trend, kdy většinu nových případů tvořili lidé přijíždějící do Číny. Ve čtvrtek 2.7. bylo odhaleno pouze pět nakažených, z toho byly tři případy importované. K největšímu nárůstu případů došlo v pondělí 29.6., kdy přibylo 19 nakažených, z toho jedenáct představovaly osoby vstupující do země. Kvůli omezením v letecké přepravě je nadále pro cizince velký problém nejen se do Číny dostat, ale také se případně vrátit do Evropy.

Podle čínských zpráv se v Číně oproti prvnímu čtvrtletí roku nadále zlepšují podmínky pro podnikání. Index podnikatelského prostředí, který sestavuje čínská centrální banka na základě průzkumu provedeného mezi více než pěti tisíci čínských průmyslových podniků, stoupnul oproti přechozímu čtvrtletí o 12.4 %. Domácí poptávka se probouzí podstatně vyšším tempem než poptávka po čínském zboží v zahraničí, indexy měřící úroveň objednávek doma a v zahraničí vzrostly oproti prvnímu čtvrtletí o 33.5 % a 13 %. Zintenzivnila se nákladní vlaková přeprava mezi Čínou a Evropou, což dokládá fakt, že během první půle roku bylo realizováno 1600 vlakových spojení mezi Evropou a čínským Xi’anem, téměř dvojnásobný počet oproti stejnému období předchozího roku. Celkem tak bylo přepraveno 1.3 milionu tun zboží.

Údaje čínského ministerstva obchodu ukazují, že se v roce 2019 dařilo tamějšímu odvětví e-commerce. Celkem je v Číně v tomto odvětví zaměstnáno přes 51 milionů lidí a jeho celkový objem transakcí překročil hodnotu 34 biliónů yuanů. Z toho 10.63 biliónů yuanů připadlo na maloobchodní online prodeje, což představuje meziroční růst o 16.5 %. Za rok 2019 bylo ustanoveno 24 nových pilotních zón pro cross-border e-commerce, které nabízejí zjednodušení a zrychlení významné části celních a jiných procedur. V současnosti hraje e-commerce významnou roli při obnově obchodu s agrárními a potravinářskými produkty. Prodeje přes online platformy v Číně zaznamenávají růst, protože se lidé nadále snaží vyhýbat fyzickému kontaktu.

Šanghajská celní správa hlásí značný nárůst importů hovězího masa během prvních pěti měsíců letošního roku. Celkem přes tamější celní úřad prošlo 394,000 tun hovězího masa, meziročně o 51.8 % více, přičemž jeho cena od té doby stoupla o 13.9 %. Dovoz z Brazílie se více než zdvojnásobil a v současnosti se na celkových importech hovězího masa do Šanghaje podílí z 34.5 %. Kromě Brazílie se hovězí do Šanghaje dováží hlavně z Argentiny a Austrálie.

Ondřej Plaček, Zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Pekingu, Mob.: +420 702 176 276, ondrej.placek@mze.cz

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.