Účast českých firem na mezinárodním veletrhu Saudi AgroFood 2016

14. 10. 2016

Ministerstvo zemědělství podpořilo ve spolupráci se Zastupitelským úřadem v Rijádu v rámci Projektu na podporu ekonomické diplomacie účast českých firem na mezinárodním potravinářském veletrhu Saudi Agro-Food 2016. Na této významné mezinárodní akci se fyzicky představily např. firmy VVS Verměřovice a UNIVIT Olomouc. Katalogově byla zastoupena celá řada firem jako např. Karlovarské minerální vody, Marmelády Šafránka, Semix Pluso, Boneco, Madeta, Biopreparáty nebo Amcon Europe.

Ve dnech 2.–5. října 2016 se v Rijádu konal již 35. ročník mezinárodního veletrhu Saudi Agro-Food, který je největším veletrhem svého druhu v Saúdské Arábii.  Záměrem organizátora akce je pokrýt všechny oblasti zemědělství od prvovýroby, zpracování produkce, řízení a organizace procesů, potravinářství až po balení a distribuci hotových výrobků. Sektorová působnost se již tradičně rozšířila o potraviny, potravinové doplňky a potravinářské technologie. Letošní ročník se nesl v duchu propagace ekologického zemědělství, podpory budování skleníků, péči o vodu a obecně o propagaci udržitelného rozvoje.

Výstavu slavnostně zahájil ministr zemědělství (MoA) Abdurrahman Abdul Mohsen A.Al Fadley, který navštívil vybrané stánky vystavovatelů, mezi jinými i expozici České republiky.

Během čtyř dní si přišlo veletrh prohlédnout 18 365 návštěvníků, kteří měli na ploše 15 tisíc m2 možnost vidět více než 350 vystavovatelů z 31 zemí. Oficiální stánek ČR (mezi 11 národními stánky) patřil z pohledu návštěvnosti k těm velmi exponovaným.

Velký zájem u návštěvníků veletrhu vzbudily české premixy, minerální a vitaminózní doplňky, veterinární léčiva a vitaminy. Řada dotazů se týkala i možnosti zakoupení vystavených ovocných marmelád od společnosti Marmelády Šafránka a minerálních vod, zvláště pak značek Aquila a Mattoni. Perspektivní jsou rovněž cukrářské výrobky, čokoláda, potravinové a pekařské přísady a cereální zdravá výživa. Z mléčných výrobků bylo příjemným překvapením ocenění Nivy, sýru s modrou plísní, který až dosud na místním trhu z hlediska spotřeby významný není. Polotvrdé přírodní sýry Madeland i Primátor měly také pozitivní odezvu. Šance jsou i u spotřebitelských balení sušeného mléka (v gramáži od 400 g do 2 500 g), nutno ale vzít v potaz dlouhodobé obchodní vztahy zvláště s novozélandskou Fonterrou.

Letošní účast vystavovatelů z České republiky byla co do počtu a obsazené plochy největší v historii a odráží tak důležitost této akce pro české exportující společnosti. S účastí na akci vyjádřili spokojenost všichni přímí účastníci.


Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.