přechod na části stránky

Upozornění:
Používáte prohlížeč IE verze 6. Od 1. června 2012 nebude možné se s tímto prohlížečem do prostředí eAGRI přihlásit. Proveďte upgrade na IE verze min. 7 nebo použijte jiný prohlížeč (např. Mozilla Firefox nebo Google Chrome). Další informace zde.

Potravinářská obchodní mise ČR do Kuvajtu

8.11.2017

Ve dnech 24. - 27. října 2017 se v Kuvajtu uskutečnila historicky první Potravinářská obchodní mise z České Republiky. Mise byla realizována v rámci projektů ekonomické diplomacie (PROPED) v úzké spolupráci českého velvyslanectví v Kuvajtu, Potravinářské komory ČR a Ministerstva zemědělství ČR.

Po zahájení semináře členem představenstva Kuvajtské obchodní a průmyslové komory (dále jen „KCCI“) a českým velvyslancem, a  po  úvodních prezentacích Ministerstva zemědělství ČR, Potravinářské komory ČR a  českých firem, proběhla vlastní obchodní jednání jednotlivých českých firem s jejich kuvajtskými protějšky, během kterých měly české společnosti prostor prezentovat své výrobky a navázat obchodní kontakty.

Cílem akce bylo podpořit obchodní aktivity českých potravinářských firem na  kuvajtském trhu a navýšit export českých potravin do Kuvajtu. Potraviny patří mezi nejrychleji rostoucí položky kuvajtského dovozu a české potraviny mají v Kuvajtu značný potenciál. Vzhledem k obrovské zahraniční konkurenci na místním trhu je zapotřebí proaktivního marketingu produktů.

Za ČR se obchodní mise zúčastnili zástupci celkem šesti českých společností: Madeta, a.s.; Interlacto, s.r.o.; Zeman maso – uzeniny, a.s.; Blanická bramborářská, s.r.o.; Svoboda – výroba domácích knedlíků, s.r.o. a Praga Sugar / Golden Water, NIBO, s.r.o.

Za kuvajtskou stranu byla hlavním partnerem KCCI, která pozvala na seminář celkem 15 kuvajtských společností. KCCI má velmi významné postavení, které je podtrženo nařízením, že pouze členové KCCI mohou vyvíjet zahraničně obchodní činnost a mohou se účastnit v  místních tendrech. V představenstvu komory se střídají představitelé nejvlivnějších obchodnických rodin (zakládajících si na značné autonomii od státních orgánů).

Potravinářskou obchodní misi ČR do Kuvajtu lze hodnotit jako úspěšnou a přínosnou. Většině českých společností se podařilo navázat užitečné obchodní kontakty. Řada kuvajtských firem o české společnosti projevila zájem a pochvalovala si kvalitu českých výrobků. Došlo tak k naplnění záměru akce podpořit obchodní aktivity českých firem v  teritoriu, zviditelnit české potraviny a přispět k navázání obchodních kontaktů českých potravinářů v Kuvajtu.

 

1
  • Tisk stránky
  • Poslat e-mailem