Incomingová mise nákupčích amerického řetězce H-E-B v České republice

29. 6. 2017

Ve dnech 19. – 24. června 2017 se v ČR uskutečnila incomingová mise nákupčích maloobchodního řetězce H-E-B z USA. Jedná se o největší soukromou společnost v Texasu, která s více než 360 prodejními místy ovládá většinu zdejšího maloobchodního trhu. Zboží evropské provenience přitom tvoří značnou část sortimentu těchto prodejen.

V rámci hledání nových dodavatelů a inovativních produktů pro své zákazníky absolvovali američtí nákupčí B2B jednání s českými a moravskými firmami z oboru potravinářské výroby (nápoje – alkoholické i nealkoholické, mléčné výrobky, masné výrobky, potraviny pro speciální a zdravou výživu, cukrovinky).

České firmy prezentovaly nabídku své produkce na půdě Ministerstva zemědělství. Zahájení proběhlo za účasti náměstka ministra zemědělství Jiřího Šíra a budoucího zemědělského diplomata v USA Petra Ježka. Zemědělský diplomat pak doprovázel delegaci po celou dobu jejich pobytu v ČR.

Součástí programu incomingové mise byla kromě jednání na MZe a v sídle Regionální hospodářské komory Brno také bilaterální jednání a prohlídka výrobních závodů našich producentů v regionech (Karlovy Vary, Plzeň) či návštěva několika vinařství na jižní Moravě spojená s degustací.

Mise byla realizována jako projekt na podporu ekonomické diplomacie navazující na předchozí aktivity na podporu českého exportu do USA. Jednou z nich byla i pracovní návštěva ministra zemědělství Mariana Jurečky v doprovodu podnikatelské mise zástupců potravinářských firem v březnu 2015 v USA.

Nákupčí amerického řetězce se během incomingové mise v ČR seznámili s nabídkou portfolia potravin a nápojů tuzemských firem a jednali o konkrétních podmínkách, jak dodávat z ČR do obchodů řetězce H-E-B v USA. Zástupci americké společnosti ověřili kvalitu tuzemských potravin a nápojů a v některých případech se díky osobní návštěvě v provozu potravinářských firem seznámili i s technologií výroby. Zástupcům tuzemských firem zase osobní jednání posloužila ku prospěchu především v tom ohledu, že získali konkrétní představu o poptávce amerických zákazníků a potenciálu uplatnění své produkce na americkém trhu.

Projekt incomingové mise přispěl k dalšímu rozvoji stávajících i navázání nových obchodních kontaktů v souvislosti se snahou o zvýšení exportu potravin a nápojů do USA i diverzifikaci českého exportu na trhy mimo EU.

 

 

 

 

 

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.