České firmy se představily na veletrhu FOODEX JAPAN 2019

13. 3. 2019

České firmy se již šestým rokem prezentovaly na jednom z nejvýznamnějších potravinářských veletrhů v Asii – FOODEX JAPAN. V rámci doplňkového programu veletrhu byla uspořádána prezentační akce českého piva, nazvaná “Czech Beer – Tradition vs. New Trends”.

Na výstavišti Makuhari Messe v Tokiu se ve dnech 5. - 8. března 2019 konal 44. ročník potravinářského veletrhu FOODEX JAPAN, který svým významem i velikostí patří k nejvýznamnějším světovým potravinářským veletrhům. Formou národní expozice organizované Ministerstvem zemědělství ČR se veletrhu zúčastnilo 15 potravinářských firem. České vystavovatele přijel na stánek podpořit Jan Sixta, státní tajemník Ministerstva zemědělství.

V rámci národní expozice České republiky o velikosti 150 m2 se prezentovaly společnosti BlueTouch, Plzeňský Prazdroj, POEX Velké Meziříčí, Poštolkatým, Praga International Services, Pražská čokoláda, Proqin, Quick Energy, RAVY CZ, Royal Czech Beer, Trebitsch Holding SE, Vinařství Lacina, Vinařství Ludwig, Wine of Czech/Národní vinařské centrum a Znovín Znojmo.

Doprovodná prezentační akce “Czech Beer – Tradition vs. New Trends”, která byla zařazena do oficiálního programu veletrhu, přilákala dne 6. 3. 2019 japonské fanoušky českého piva. Zahrnovala prezentaci české pivní kultury a tradic, prezentovaných nejslavnějším českým pivovarem Plzeňský Prazdroj, v porovnání s aktuálními trendy vaření piva a rozvojem minipivovarů a aktivně se jí zúčastnili tři panelisté - Adam Vlček (Trade Brewmaster Prazdroje pro oblast Asie), Tomáš Řehák (majitel a sládek japonského minipivovaru Ebina Beer) a Shinya Suzuki (majitel pivovaru Yokohama Bay Brewing a organizátor Japan Brewers Cup).

Japonsko patří k největším světovým dovozcům potravin, neboť jeho potravinová soběstačnost dosahuje pouhých 39%, a z pohledu českých potravinářských vývozců je velmi perspektivní a lukrativní. České firmy si tento fakt čím dál více uvědomují a jejich zájem o vystavování na tomto veletrhu tak dlouhodobě stoupá. České firmy oceňují na účasti na veletrhu FOODEX zejména možnost osobního kontaktu s japonskými importéry, nákupčími, provozovateli potravinářských prodejen, provozů a restaurací. Úspěch na velmi konkurenčním japonském trhu je navíc výbornou referencí pro další expanzi v rámci regionu východní a jihovýchodní Asie, což potvrzuje hojná účast nákupčích a importérů z okolních zemí jako je Korejská republika, Tchaj-wan, Filipíny nebo Vietnam.

Japonský trh s potravinami se pro firmy z Evropské unie také nově výrazněji otevírá díky Dohodě o volném obchodu mezi EU a Japonskem (tzv. EPA), která vstoupila v platnost počátkem února letošního roku a v zemědělské a potravinářské oblasti přinesla odstranění řady tarifních i netarifních překážek obchodu.

 

 

 

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.