přechod na části stránky

Upozornění:
Používáte prohlížeč IE verze 6. Od 1. června 2012 nebude možné se s tímto prohlížečem do prostředí eAGRI přihlásit. Proveďte upgrade na IE verze min. 7 nebo použijte jiný prohlížeč (např. Mozilla Firefox nebo Google Chrome). Další informace zde.

Čínský výrobce nápojů Genki Forest chce se svými zdravými nápoji dobýt jihovýchodní Asii

30.10.2020

Ačkoli je Genki Forest poměrně mladá firma založená v roce 2016, slaví již nyní úspěchy na čínském trhu, kde patří mezi deset nejpopulárnějších značek nápojů na e-commerce platformách. Do portfolia jejich produktů patří perlivá voda, mléčné a běžné čaje.

Netají se svým cílem stát se Coca-Colou Číny a expandovat na další trhy v regionu. Cílovou skupinou jejich produktů jsou jedinci ve věku od devíti do čtyřiceti let, přičemž pro jejich oslovení využívají i populární platformu pro sdílení krátkých videí Tik Tok a v souladu se současnými trendy zdůrazňují, že je jejich produkt zdravější, neobsahuje žádné kalorie a nepoužívá umělé sladidla. Genki Forest již letos expandovalo do Singapuru, kde jedná s řetězcem maloobchodů 7-Eleven. Kromě toho letos také vstoupili na malajsijský trh a zvažují možnost expanze do Thajska a na Taiwan. V současnosti firma předpokládá, že se většina prodejů mimo Čínu uskuteční prostřednictvím maloobchodních prodejen, ale snaží se najít způsob, jak oslovit zahraniční spotřebitele i pomocí platformy Tik Tok.

Nový nákup Alibaby posílí jejich online-to-offline strategii

Internetový gigant Alibaba Group odkoupil kontrolní podíl v jednom z největších čínských provozovatelů hypermarketů Sun Art Retail Group vlastnícím přes 480 provozoven. Očekává se, že Alibaba tímto krokem posílí svou online-to-offline strategii, sjednotí digitální platby při nákupech na internetu a v kamenných obchodech a umožní zde vyzvedávání zboží zakoupeného na internetu. Je však možné, že tento nový model zhorší postavení dodavatelů ve prospěch distributora. Při výběru zboží na internetu věnuje spotřebitel menší pozornost designu produktu a vyšší pozornost například jeho ceně. Stejně tak fyzické umístění produktu ztrácí na významu, protože distributor může sám na digitálních platformách zviditelňovat jím vybrané produkty a přímo ovlivňovat spotřebitele.

 

Ondřej Plaček, Zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Pekingu, Mob.: +420 702 176 276, ondrejplacek@mzecz

 

 

  • Tisk stránky
  • Poslat e-mailem