Čínský výrobce alkoholu Wuliangye překonal významný mezník
Letošní rok byl obzvláště úspěšný pro čínské výrobce alkoholu, neboť již druhá společnost z odvětví dosáhla tržní kapitalizace přesahující hodnotu jednoho bilionu čínských yuanů (150 miliard USD).
Japonsko podepsalo s Velkou Británií dohodu o volném obchodu
Japonsko a Velká Británie dne 23. října 2020 podepsaly dvoustrannou dohodu o volném obchodu, která by mohla vstoupit v platnost 1. ledna příštího roku po završení národních ratifikačních postupů.
EU přidělila 25 milionů USD na podporu zemědělství v Libanonu a Jordánsku
V důsledku zhoršujících se životních podmínek a snížení potravinové dostupnosti obyvatel Libanonu a Jordánska zahájila Evropská unie projekt, který má za cíl podpořit udržitelný rozvoj zemědělství v obou zemích.
Rusové začali díky pandemii více péct doma
Statistiky prodeje ukazují, že v dubnu 2020, kdy byla v Rusku zavedena plošná karanténa, klesly prodeje chleba o 5 % (ve srovnání s dubnem 2019). Zároveň v té době vzrostla poptávka po mouce (+8 %) a droždí (+12 %). Růst poptávky po surovinách pro domácí pečení byl v Rusku zafixován naposledy v době krize v roce 2014.
Skleníkáři nebo „Tomatoes Traders“ neohrozí světový export do Spojených arabských emirátů
Již několikrát jsem psal články o zvýšené výrobě produktů ve Spojených arabských emirátech a o vzniku nových farem. Je pravdou, že je důraz na soběstačnost země během současné situace enormní.
Sektor ekologického zemědělství v USA v dvouciferném růstu
Produkce v ekologickém režimu v USA vykázala za poslední roky prodeje ve výši 9,93 miliardy USD, což je nárůst o 2,37 miliardy USD, tj. o 31 % procent od roku 2016.
Srbská společnost Budimka zabývající se zpracováním ovoce intenzifikuje výrobu
Firma Budimka z města Požega v Srbsku, poté co byla privatizována a před čtyřmi měsíci opětovně zahájila provoz, oznámila, že její stávající výrobní linky pracují na plnou kapacitu.
Čínský výrobce nápojů Genki Forest chce se svými zdravými nápoji dobýt jihovýchodní Asii
Ačkoli je Genki Forest poměrně mladá firma založená v roce 2016, slaví již nyní úspěchy na čínském trhu, kde patří mezi deset nejpopulárnějších značek nápojů na e-commerce platformách. Do portfolia jejich produktů patří perlivá voda, mléčné a běžné čaje.
Předpokládané změny ve stravovacích trendech Američanů
Pandemie koronaviru pravděpodobně zvrátí trend z posledních několika dekád týkající se místa stravování. V roce 2010 se poprvé v historii výdaje na stravování mimo domov přehouply přes 50 %.
„Perfect match” - propagace potravinářských výrobků pod záštitou EU na japonském trhu
Generální ředitelství pro zemědělství a rozvoj venkova Evropské Komise připravuje na příští rok pokračování marketingové akce „Perfect match”. Ta je zaměřena na propagaci evropských potravin formou doporučených receptů a jejich párování s tradičními japonskými potravinami tak, aby se staly místními konzumenty každodenně používány.