25. 4. 2012 - Materiály na jednání vlády

23. 4. 2012

Informace o materiálech, které předkládá Ministerstvo zemědělství

Bod č. 10, k projednání bez rozpravy

Stanovení jmenovitých pracovních úkolů ředitele Pozemkového fondu České republiky na rok 2012

Návrh je předkládán na základě unesení vlády z 21. prosince 2011 ke Zprávě o transformaci PF ČR, včetně organizačních a legislativních kroků, v rámci modernizace a restrukturalizace řízení institucí v rámci resortu Ministerstva zemědělství. Dne 1. ledna 2010 nabyla účinnosti novela zákona č. 569/1991 Sb., o Pozemkovém fondu České republiky, ve znění pozdějších předpisů. Zrušila kolektivní řízení PF, presidium a výkonný výbor nahradil jediný statutární orgán, kterým je ředitel. Do této funkce vláda 1. března 2010 jmenovala Radima Ziku. Návrh hlavních úkolů je zaměřen především na pokračování odstátňování státního majetku, nově je zařazen úkol v oblasti vykrývání restitučních nároků oprávněných osob, které PF ve své databázi stále vede jako nevypořádané.  Pro splnění tohoto úkolu je navrhováno zařazení nového úkolu a komunikační strategie s cílem zlepšit součinnost mezi oprávněnými osobami a Pozemkovým fondem. Novým úkolem je obeslání oprávněných osob k urychlení vypořádání restitučních nároků, jde o 38 808 osob. Při stanovení hlavních úkolů bylo zohledněno, že současná agenda PF svou velikostí zjevně neodpovídá velikostí očekávané zbytkové agendě dle usnesení vlády z března 2008 a úkoly byly stanoveny s ohledem na měnící se kvalitu neodstátněného majetku, zákonem stanovená omezení v nakládání s nemovitostmi i na přechod agendy na novou organizační složku státu Státní pozemkový úřad.

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.