18. 1. 2010 - Návrh usnesení vlády o Statutu Státního zemědělského intervenčního fondu

15. 1. 2010

Návrh nového Statutu Státního zemědělského intervenčního fondu.

PŘEDKLÁDACÍ ZPRÁVA

Důvodem předložení návrhu Statutu Státního zemědělského intervenčního fondu vládě je změna právní úpravy zákona č. 256/2000 Sb., o Státním zemědělském intervenčním fondu a o změně některých dalších zákonů (zákon o Státním zemědělském intervenčním fondu), ve znění pozdějších předpisů, ke které došlo zákonem č. 291/2009 Sb., kterým se mění zákon č. 252/1997 Sb., o zemědělství, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony (účinnost od 1. října 2009).

Zákonem č. 291/2009 Sb., došlo mimo jiné i k úpravě ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 256/2000 Sb., o Státním zemědělském intervenčním fondu, které nově stanoví, že Statut Státního zemědělského intervenčního fondu (dále jen „Fond“), má obsahovat vedle stávajících podrobností o činnosti Fondu nově i podrobnosti o organizačním uspořádání Fondu a o součinnosti Fondu s Ministerstvem zemědělství.

Předkládaný materiál plně vychází z dosavadního znění Statutu Fondu (schváleno usnesením vlády ze dne 10. května 2006 č. 511 o Statutu Státního zemědělského intervenčního fondu) a nově doplňuje a upravuje na základě zákona č. 291/2009 Sb. a předchozích novel zákona č. 256/2000 Sb.:

  • v části II, článku 3, odst. 1 - písmeno g) a v části II, článku 3, odst. 2 - písmena j) až u) (zpřesnění okruhu působnosti v souladu se zákonem č. 256/2000 Sb.),
  • v části II, článku 3, odst. 3 – větu druhou (postup podání odvolacímu orgánu),
  • v části III, článku 5, odst. 6 – slova v písmenu c) a písmeno g) (zpřesnění citace zákona č. 320/2001 Sb. a pověřování zastupováním),
  • v části III, článku 6  – odst. 8 (délka funkčního období dozorčí rady Fondu),
  • v části IV – článek 7 (organizační uspořádání Fondu),
  • v části VI – článek 11 až 13 (finanční zdroje Fondu, hospodaření Fondu, rozpočet Fondu).

Podmínkou platnosti Statutu Fondu je podle § 7 odst. 2 zákona č. 256/2000 Sb., o Státním zemědělském intervenčním fondu, jeho schválení vládou.

Předkládaný materiál s ohledem na svůj organizačně technický charakter nevytváří žádné finanční náklady na státní rozpočet ani na ostatní veřejné rozpočty ani žádnou administrativní zátěž na zemědělské podnikatele.

Předkládaný materiál byl dne 4. prosince 2009 rozeslán do meziresortního připomínkového řízení, s termínem pro zaslání připomínek do 17. prosince 2009.

Návrh usnesení vlády byl zaslán 21 povinným připomínkovým místům, z toho 5 připomínkových míst uplatnilo připomínky, 15 připomínkových míst neuplatnilo žádné připomínky a 1 připomínkové místo se k návrhu nevyjádřilo, protože jemu byl návrh usnesení zaslán na vědomí.

Dne 22. prosince 2009 proběhlo samostatné jednání s Ministerstvem vnitra k vyřešení zásadní připomínek, které se po vysvětlení a úpravě předkládaného materiálu podařilo odstranit.

Podrobné vyhodnocené meziresortního připomínkového řízení je uvedeno v části III. materiálu předkládaného do vlády.

Návrh usnesení vlády je do vlády předkládán bez rozporu.

Tyto webové stránky využívají k analýze návštěvnosti soubory cookies. Pokud váš internetový prohlížeč má v nastavení cookies povoleny, je nezbytný váš souhlas s použitím této technologie.

Více informací

Chyba komunikace se serverem

Nastaly technické problémy. Zkontrolujte prosím připojení k síti, a pokud pracujete jako přihlášený uživatel, ověřte prosím nastavení VPN a stav přihlášení.