Odstavec předpisu 541/2020 Sb.
Zákon Parlamentu České republiky č. 541/2020 Sb., o odpadech
§ 10
§ 10
(1) Krajský úřad na žádost žadatele o povolení provozu zařízení k využití
odpadu povolí, že v zařízení může docházet k recyklaci nebo jinému využití odpadu,
kterým přestává být daný odpad odpadem, pokud se nejedná o odpad vymezený podle §
9 odst. 1 a žadatel prokáže, že výsledná věc
a) se běžně využívá ke konkrétnímu účelu uvedenému v jeho žádosti,
b) je věcí, pro kterou existuje trh nebo poptávka,
c) splňuje technické požadavky pro konkrétní účely, pokud byly stanoveny
jinými právními předpisy nebo technickými normami použitelnými na výrobky, a
d) splňuje požadavky jiných právních předpisů7) a její využití nepovede
k nepříznivým dopadům na životní prostředí nebo zdraví lidí.
(2) Povolení podle odstavce 1 je součástí povolení provozu zařízení k využití
odpadu podle § 21 odst. 2.
(3) Krajský úřad v rozhodnutí podle odstavce 1 vymezí
a) odpad, který přestává být odpadem,
b) konkrétní účel, pro který movitá věc přestává být odpadem,
c) požadavky na odpad vstupující do procesu recyklace nebo jiného využití,
ze kterých vznikne odpad, který přestává být odpadem,
d) postup zpracování odpadu,
e) kvalitativní kritéria, která musí odpad splnit, aby přestal být
odpadem; tato kritéria musí být stanovena tak, aby zajistila, že movitá věc je využitelná
ke konkrétnímu účelu, splňuje příslušné požadavky na výrobky a nedojde k ohrožení
životního prostředí a zdraví lidí,
f) způsob ověření splnění požadavků podle písmene e) , včetně doplňujících
požadavků na vzorkování a zkoušení, a
g) okamžik, kdy odpad přestane být odpadem.
(4) Žadatel navrhne parametry podle odstavce 3 v žádosti podle odstavce
1 nebo v návrhu provozního řádu zařízení.
(5) Žadatel připojí k žádosti podle odstavce 1 vyjádření Ministerstva průmyslu
a obchodu, zda se výsledná věc běžně využívá ke konkrétnímu účelu uvedenému v jeho
žádosti, zda pro ni existuje trh nebo poptávka a zda splňuje pravidla pro uvádění
výrobků na trh, a závazné stanovisko krajské hygienické stanice z hlediska dopadů
na zdraví lidí a hodnocení zdravotních rizik. Závazné stanovisko a vyjádření se nevyžadují,
pokud žadatel k žádosti podle odstavce 1 připojí pravomocné rozhodnutí, jímž mu byla
povolena recyklace nebo jiné využití odpadu podle odstavce 1 pro stejný druh odpadu
vstupující do procesu recyklace nebo jiného využití, stejný postup zpracování, stejnou
výslednou věc a stejný následný způsob využití výsledné věci.
(6) Krajský úřad zruší nebo změní povolení podle odstavce 1, pokud
a) dojde ke změně podmínek rozhodných pro vydání povolení, nebo
b) výsledná věc přestane splňovat podmínky podle odstavce 1.
(7) V řízení o změně nebo zrušení povolení podle odstavce 1 si krajský
úřad vyžádá vyjádření Ministerstva průmyslu a obchodu, a pokud se změna povolení
nebo důvod zrušení povolení týkají oblastí ochrany veřejného zdraví, také závazné
stanovisko krajské hygienické stanice z hlediska dopadů na zdraví lidí a hodnocení
zdravotních rizik.
7) Například zákon č. 22/1997 Sb., o technických požadavcích na výrobky a o změně
a doplnění některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 102/2001 Sb.,
o obecné bezpečnosti výrobků a o změně některých zákonů (zákon o obecné bezpečnosti
výrobků), ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 634/1992 Sb., ve znění pozdějších
předpisů, zákon č. 258/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 114/1992
Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 201/2012
Sb., o ochraně ovzduší, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 254/2001 Sb., o vodách
a o změně některých zákonů (vodní zákon), ve znění pozdějších předpisů, zákon č.
350/2011 Sb., o chemických látkách a chemických směsích a o změně některých zákonů
(chemický zákon), ve znění pozdějších předpisů.