Odstavec předpisu 634/1992 Sb.
Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele
§ 4
§ 4
Nekalá obchodní praktika
(1) Obchodní praktika je nekalá, je-li v rozporu s požadavky odborné péče
a podstatně narušuje nebo je způsobilá podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele,
kterému je určena, nebo který je jejímu působení vystaven, ve vztahu k výrobku nebo
službě. Je-li obchodní praktika zaměřena na určitou skupinu spotřebitelů, posuzuje
se podle průměrného člena této skupiny.
(2) Obchodní praktika, která může podstatně narušit ekonomické chování určité
jednoznačně vymezitelné skupiny spotřebitelů, kteří jsou z důvodu duševní nebo fyzické
slabosti, věku nebo důvěřivosti zvlášť zranitelní takovou praktikou nebo výrobkem
nebo službou, a to způsobem, který prodávající může rozumně očekávat, se hodnotí
z hlediska průměrného člena této skupiny; tím nejsou dotčeny běžné a oprávněné reklamní
praktiky zveličených prohlášení nebo prohlášení, která nejsou míněna doslovně.
(3) Nekalou obchodní praktikou se rozumí zejména klamavé konání podle § 5
nebo klamavé opomenutí podle § 5a a agresivní obchodní praktika podle § 5b. Obchodní
praktiky, které se považují za nekalé za všech okolností, jsou uvedeny v příloze
č. 1 a 2 tohoto zákona.
(4) Užívání nekalé obchodní praktiky před rozhodnutím ohledně koupě, v průběhu
rozhodování a po učinění rozhodnutí se zakazuje.
7) § 7b zákona č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci.