Odstavec předpisu 634/1992 Sb.
Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele
§ 19
§ 19
(1) S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba13),
je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí
reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb,
případně i ve svém sídle. V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník
pověřený vyřizováním reklamací.
(2) Prodávající je povinen spotřebiteli vydat při uplatnění reklamace písemné
potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím
obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje spotřebitele
pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i
na jiné osoby určené k provedení opravy.
(3) Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a spotřebitel o
tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se
prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Je-li předmětem závazku poskytnutí
digitálního obsahu, včetně digitálního obsahu dodaného na hmotném nosiči, nebo služby
digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době s přihlédnutím k
povaze digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je spotřebitel
požadoval.
(4) Po marném uplynutí lhůty podle odstavce 3 může spotřebitel od smlouvy
odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
(5) Prodávající je povinen vydat spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu
vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně
písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby
určené k provedení opravy.
13) § 2172 občanského zákoníku.