Zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozdějších předpisů
Typ předpisu: | Zákon |
---|---|
Číslo předpisu: | 40/1995 Sb. |
Datum schválení: | 9. 2. 1995 |
Datum účinnosti: | 1. 4. 1995 |
Zdroj: | Sbírka zákonů |
---|---|
Částka: | 8/1995 (pdf) |
Ze dne: | 14. 3. 1995 |
Strana: | 467 |
Obsah - 40/1995 Sb. (Aktuální znění)
- § 1 (1) Tento zákon zapracovává příslušné předpisy Evropské unie1)
- § 2 (1) Zakazuje se
- § 2a Srovnávací reklama na léčivé přípravky určené k podávání lidem (dále jen "humánní léčivé přípravky"), zdravotní služby, zdravotnické
- § 2b zrušen
- § 2c Reklama nesmí, pokud jde o osoby mladší 18 let, a) podporovat chování ohrožující jejich zdraví, psychický nebo morální vývoj,
- § 3 Tabákové výrobky
- § 3a Elektronické cigarety
- § 4 Alkoholické nápoje
- § 5 Humánní léčivé přípravky
- § 5a Reklama na humánní léčivé přípravky zaměřená na širokou veřejnost
- § 5b Reklama na humánní léčivé přípravky zaměřená na odborníky
- § 5c Reklama podporující darování lidských tkání a buněk
- § 5d (1) V reklamě na potraviny mohou být uvedena výživová nebo zdravotní tvrzení za podmínek přímo použitelného předpisu Evropské
- § 5e (1) Reklama na počáteční kojeneckou výživu24)
- § 5f (1) Reklama na počáteční a pokračovací25)
- § 5g Přípravky na ochranu rostlin a pomocné prostředky
- § 5h Veterinární léčivé přípravky
- § 5i Dočasné užívání ubytovacího zařízení a jiné rekreační služby
- § 5j Hazardní hry
- § 5k Zdravotnické prostředky a diagnostické zdravotnické prostředky in vitro
- § 5l Reklama na zdravotnické prostředky a diagnostické zdravotnické prostředky in vitro určená široké veřejnosti
- § 5m Reklama na zdravotnické prostředky a diagnostické zdravotnické prostředky in vitro zaměřená na odborníky a zaměstnance poskytovatele
- § 5n Reklama na výrobky cílící na zdraví
- § 5o Medikovaná krmiva a meziprodukty
- § 6 Střelné zbraně a střelivo
- § 6a Činnosti v pohřebnictví
- § 6b (1) Zpracovatel odpovídá za obsah reklamy v plném rozsahu, byla-li zpracována pro jeho vlastní potřebu. Pokud byla reklama
- § 7 Dozor nad dodržováním zákona
- § 7a (1) Zadavatel reklamy je povinen uchovávat ukázku (kopii) každé reklamy nejméně po dobu 5 let ode dne, kdy byla reklama naposledy
- § 7b (1) Při posuzování, zda je reklama nekalou obchodní praktikou5)
- § 7c Zvláštní opatření
- § 7d zrušen
- § 8 (1) Fyzická osoba se jako šiřitel dopustí přestupku tím, že
- § 8a (1) Právnická nebo podnikající fyzická osoba se dopustí přestupku tím, že jako šiřitel a) neoznámí osobě, která prokáže oprávněný
- § 8b Společná ustanovení
- § 8c (1) Proti rozhodnutí orgánů dozoru uvedených v § 7 písm. b), c), d), e), f), g), h) a i)
- § 9 Závěrečná ustanovení